Ve sen! Kestir saçlarını çok uzamışlar, dün fark ettim

Kelimelerin bazı anlamlara gelmediğinden bahsediyor Hikmet

Afili cümleler de kursan, ağız dolusu küfürler de saysan 

İncelikler yüzünden kırılmış bir kere Sertab’ın minik kız çocuğu 

Ve Mazhar nasıl da hala umutlu

Hey! Arabanı park etmek için orada yatan sokak köpeğini kaldırma! Basma o kornaya

Göz göze gelmeyi alışkanlık haline getir. İnsanlarla değilse bile hayvanlarla

Ve kestir saçlarını çok uzamış, dün fark ettim.

 

Sağ bacağı topal teyze küçük kaldırıma nasıl çıkacağına bakıyor 

Yerinden kaldırılan köpek teyzeye

Bir zabıta görünüveriyor sol çaprazdan, köpeğin yanından geçiyor ve 

Ne teyzeyi görüyor ne de bükük boyunla ona doğru yürüyen köpeği

İnsanlar geçiyor yanımdan, merak edip ne yaptığıma bakıyorlar ama sormuyorlar

İnsanlar geçiyor yanımdan, teyzeye yardımcı olmuyorlar

İnsanlar geçiyor yanımdan, köpeği sevmiyorlar 

İşte! Bir kadın geliyor uzaktan

Teyze umutlu, köpek umutlu, ben umutluyum

Kadının elinde iki tasma, teyzeye havlıyor süslü ev köpüşleri

Köpeklerin kapısında yattığı bostana giriyor kadın
Köpüşlerini, köpeklerimden uzak tutmaya özen göstererek dönüyor arkasını, 

Kapatıyor kapıyı.

Teyzeye sesleniyorum

“Arkanı dön de gör teyze! Yol arkadaşın solunda yatıyor.”

Köpeğe dönüyorum ardından

“Kalk oradan! Başını okşayacak olan işte tam karşında”

Ve sen! Kestir saçlarını

Çok uzamışlar, dün fark ettim.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bütün mümkünlerin kıyısında

Bu buluşmaya bir isim vereceğim

Bu dünyada kötüler hep aynı şeyi söylüyor